Online personeelsplanning

Het hebben van een eigen bedrijf is leuk maar kan ook hobbels met zich meebrengen. Zo kan het bijvoorbeeld als werkgever lastig zijn om alle werknemers even veel in te delen of iedere werknemer in te delen naar het aantal uren dat hij of zij wilt werken. Nostradamus is een app die hier een oplossing op biedt. De online omgeving geeft een overzicht van personeelsbehoefte en beschikbaarheid en maakt dus kortgezegd inzichtelijk wie wanneer ingepland staat en dus beschikbaar is. Dit artikel vertelt je meer hierover.

Wat is een personeelsplanning?

Een personeelsplanning kan online of offline worden gemaakt. Het is sterk aan te raden om een personeelsplanning online in te richten zodat er geen dingen verloren kunnen gaan en alles is opgeslagen op eenzelfde domein. Een online personeelsplanning geeft, zoals hierboven net ook al beschreven, een overzicht van de beschikbaarheid van het personeel.

Verschillende soorten personeelsbehoefte

Een bedrijf deelt haar personeelsbehoefte normaliter meestal op in twee subcategorieën; kwalitatieve personeelsbehoefte en kwantitatieve personeelsbehoefte. Het eerste begrip geeft weer hoeveel werknemers een bedrijf heeft om zijn product en/of dienst succesvol te kunnen uitvoeren. Daarentegen staat kwantitatieve personeelsbehoefte voor eisen waaraan werknemers moeten voldoen, zoals diploma, kenmerken en werk ervaring.

De voordelen van een personeelsbehoefte en beschikbaarheid app

  • Er zitten talloze voordelen aan een app waarin werknemers hun uren bijhouden. Het laatste impliceert al dat het voor een werkgever precies inzichtelijk kan worden gemaakt hoeveel uren een werknemer heeft gemaakt. Soms kan het natuurlijk voorkomen dat er overgewerkt wordt maar is het lastig om dit goed te registreren. Via een online personeelsplanning is dit probleem verleden tijd.

 

  • Wanneer een werknemer ziek is, kan het voor de werkgever vaak lastig zijn om op de korte termijn een vervanger te vinden. Via een personeelsapp hebben werknemers de mogelijkheid om elkaar te berichten te sturen en ook om elkaars telefoonnummer in te zien. Hierdoor is het gemakkelijk om voor werknemers, bijvoorbeeld in het geval van ziekte, zelf iemand te contacteren en een invaller te vinden.

 

  • In de app heeft iedere werknemer een personeelskaart. In deze kaart staan verdere gegevens van de werknemer zoals geboorte datum, huisadres, bankrekeningnummer en functie. Hierdoor is een andere externe app voor het opslaan niet meer nodig en is dus alles heel handig gebundeld in 1 app!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *